امیدواری نتانیاهو به افزایش ایران‌ستیزی در دورۀ ترامپ

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی

آغاز ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در امریکا، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را در لفاظی‌های گستاخانه علیه ایران جسورتر کرده است. 

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، پنجشنبه طی سخنانی ادعا کرد مسئولان ایرانی به دنبال نابودی یهودیان هستند.

نتانیاهو ابراز امیدواری کرد انتخاب دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید امریکا به «سکوت کرکنندۀ» جهان دربارۀ آنچه وی تجاوز ایران خوانده است، پایان دهد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «بزرگ‌ترین خطری که با آن مواجه هستیم، نفرت از یهودیان و دولت یهودی است که از شرق، از ایران می‌آید.»

نتانیاهو افزود رهبران ایران طبق عادت خواستار از بین بردن همۀ اسرائیلی‌ها هستند، اما پاسخ جامعۀ بین‌المللی «سکوتی کرکننده» بوده است.

نخست‌وزیر اسرائیل گفت: «باور دارم که تغییراتی ایجاد خواهد شد، چون من چند روز پیش با رئیس‌جمهور ترامپ صحبت کردم و او در مورد تجاوز ایران سخن گفت؛ او در مورد تعهد ایران برای نابودی اسرائیل حرف زد؛ او در مورد ماهیت این توافق هسته‌ای و خطر آن سخن گفت.»

دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، (راست) و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، در برج ترامپ، 4 مهر 1395

ترامپ و نتانیاهو این هفته با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند. بر اساس اعلام کاخ سفید موضوع ایران نیز در میان مباحث مطرح‎‏شده در این گفت‌وگو بوده است. بنا بر بیانیۀ دفتر نخست وزیری اسرائیل، دونالد ترامپ آقای نتانیاهو را دعوت کرده که در اوایل ماه فوریه برای دیدار با او به واشنگتن سفر کند.

ترامپ و نتانیاهو بارها مخالفت خود را با توافق هسته‌ای ایران با کشورهای گروه 1+5 اعلام کرده‌اند. 

با این حال، برخی مقامات نظامی رژیم صهیونیستی به نتانیاهو توصیه کرده‌اند که نباید برای لغو توافق هسته‌ای با ایران به ترامپ فشار آورد چراکه ایران تاکنون به تعهدات خود در این توافق عمل کرده و لغو آن از سوی امریکا ممکن است عواقب غیرقابل‌پیش‌بینی به دنبال داشته باشد.

اسرائیل پیش از توافق برجام همواره ایران را به تلاش برای دستیابی به تسلیحات اتمی متهم کرده بود و در طول مذاکرات تهران و کشورهای 1+5 با تحت فشار گذاشتن دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین امریکا، سعی داشت مانع از حصول این توافق شود. این در حالی است که ایران همواره اعلام کرده به دنبال تسلیحات اتمی نیست و برنامۀ هسته‌ای آن صرفاً صلح‌آمیز است.

گفتنی است دیوید فریدمن که از سوی ترامپ به‌عنوان سفیر امریکا در اسرائیل انتخاب شده یکی از حامیان تندروی رژیم صهیونیستی به‌ویژه شهرک‌سازی اسرائیل در کرانۀ باختری رود اردن است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku